Sincer, daca nu ar fi ajuns tehnologia pana la un punct anume, nici nu bagam de seama ca telefonul meu este incomplet. De fapt, era intreg, bine legat, teapan si chiar ochios. Atunci cand am citit descrierea si informatiile despre produs, mi-am spus ca e in regula si gata, e al meu, mai mult de atat nu-mi trebuie.
Nici prin cap nu mi-a trecut sa verific si datele politicii de returnare, pentru ca acea functie pe care o credeam prevazuta in telefon, era acolo, si ma voi folosi cand va fi nevoie.
Pana la urma nu e vorba de cine stie ce bijuterie, fudulie sau mai stiu eu ce, e un Galaxy A6/2018, cumparat de pe Quick Mobile, daca tot se declara mare magazin. Mai nou, sunt cei care ofera asigurari CASCO, pentru device-uri. Dar asigurare pentru ceva ”fals”, se poate??
Ce ma interesa pe mine, pe langa capacitate de stocare, memorie RAM si camera foto, era acel NFC (Near Field Communication). Pentru cine inca nu ar avea cunostinta despre functie, este un mod de conectare si share intre dispozitive, la o distanta de pana la 10 m. Asa spun statisticile…Eu unul, n-am avut ocazia prilejului sa incerc.😕
De ce? Simplu! Desi pe descrierea din magazinul online se afla un strat de speranta ca are, ei bine, nu are tati! De fapt, e optional, scria acolo. N-am sa inteleg de ce specifica optional. Mi-am gandit ca acel optional, ar insemna sa existe, dar sa-l pot activa sau dezactiva dupa bunul plac al meu, al utilizatorului, nu??🧐
In fine, eram oarecum frustrat de situatie, mai ales ca functia imi era utila pentru a transfera fotografii de pe camera foto pe telefon sau invers. Mai nou, frustrarea a crescut odata cu aparitia unui portofel virtual, aplicatii uzuale folosite de catre unele banci si pentru care era necesar NFC. Normal!!🤑😩
[junkie-alert style=”grey”] Tarziu, dupa un an, am catadicsit sa vad si cateva politici de garantie si returnare… In email, cei de la QuickMobile m-au intrebat de ce nu le-am spus atunci, la cumparare, sa imi recuperez banii…
”Daca nu esti complet multumit de un produs cumparat, ai la dispozitie 30 zile de la achizitionare (14 zile ca sa completezi cererea de retur si 16 zile sa expediezi produsul) sa returnezi produsul si sa iti recuperezi banii”.
Asta este politica lor de returnare, destul de plauzibila. Dar totusi, de ce se vinde un telefon destinat altor natiuni, si de ce nu sunt explicit formate caracteristicile de pe site?? [/junkie-alert]
M-am gandit totusi sa mai verific pe siteul vanzatorului in descriere. Poate n-am vazut bine sau cine stie, nu era specificat si eu am plusat in nebunia mea de a avea cat mai repede gadgetul. Dar totul era exact asa. Specifica NFC dar optional…
Iau legatura cu cei de la Samsung International, ma paseaza la Samsung Romania si in cateva zile ma contacteaza, se simt oarecum mirati, imi cer codul IMEI pentru o verificare si ma linistesc.😛 Telefonul meu, vandut in Romania si cumparat de catre mine sau de noi, romanii, dupa caz, era destinat vanzarii in Emiratele Arabe. 👳♂️👳♀️🧕
Bravo mai! Si de ce naib…pardon, nu se vand acolo? De ce nu avem si noi o piata stricta, sa fie PENTRU ROMANIA?? Facem noi ce facem, si tot romaneasca o facem, oriunde am fi!!👎🤳🤦♂️
[junkie-alert style=”yellow”] PS: Inainte de a achizitiona un gadget sau orice device, nu strica sa cereti si o parere distribuitorului, producatorului, pentru a va asigura ca luati exact ceea ce va trebuie!! [/junkie-alert]