HomeCotidian

Cum sa scapi de kilogramele in plus

Like Tweet Pin it Share Share Email

Alegerile pe care le faci in materie de alimente sunt cele de care depinde mentinerea sanatatii, dar si pastrarea unei greutati care nu-ti creste riscul de imbonaviri. Pe langa alimentatie, si hidratarea precum si sportul au in egala masura importanta asupra sanatatii organismului tau. Se recomanda a se bea minim 2 de apa si cel putin 1 ora de miscare pe zi, asadar, pune-ti perechea de manusi sala in maini si aplica cateva lovituri unui sac de box, sau fa cateva repetari de ridicari cu ganterele si daca timpul liber si vremea iti permite poti face si o tura de parc, beneficiile joggingului fiind foarte cunocute.
Ramanand la partea de alimentatie, nu cred ca exista cineva care sa nu aiba pofte culinare nu tocmai benefic pentru silueta, asadar ar tebui usor-usor scoase din dieta. Renunta la cafea sau bauturi cofeinizate cu mult zahar, produse de patiserie sau fast-food, covrigi, dulciuri. Dulciurile rafinate si cele facute in casa sunt vinovatele principale pentru kilogramele in plus. Vei slabi mai repede daca le elimini treptat din dieta. Atentie si la zaharul din iaurt, ketchup, bauturi carbogazoase, produse de panificatie! De asemenea, si prea multa sare te face sa retii apa, mai ales in zona picioarelor. Un aport crescut de carbohidrati te poate balona sau iti ingreuneaza digestia. De aceea, este indicat sa ocolesti alimentele care contin carbohidrati paine, paste, pizza, covrigi, produse de patiserie, orez alb. Inlocuieste sursele de carbohidrati cu fructe proaspete sau deshidratate, legume. La masa de dimineata sunt ideale salatele de legume, iaurt, un ou, putina branza, lapte, sana sau chefir cu cereale integrale, mamaliguta cu branza si smantana ori iaurt.

Opteaza pentru surse de proteine cu putin grasimi. Printre proteinele slabe in grasimi se numara nucile, ciupercile, fasolea uscata, pestele, carnea de pasare. Alegerea acestora te va ajuta sa-ti reduci cu 25% aportul caloric zilnic, dar si sa-ti prelungesti senzatia de satietate.

Legumele uscate sunt bogate in fibre si proteine vegetale, sunt digerate lent, deci sunt extrem de satioase, iar aportul lor de fier e echivalent cu cel din carne. Foloseste combinatii pe culori: dovlecel ras, bobite fierte de mazare, si untisor– pentru combinatia verde, sau sfecla fiarta, ceapa rosie si ridichi rosii, pentru combinatia rosie. Adauga in salate paste colorate natural.

O buna sursa de proteine pe care o poti include in alimentatia zilnica sunt ouale.. Avand un continut ridicat de proteine, ouale ofera energie pentru prima parte a zilei, de aceea sunt ideale pentru micul dejun. In plus, ouale, fierte sau sub forma de omleta, ajuta la mentinerea senzatiei de satietate pentru o perioada mai lunga de timp, ceea ce le face ideale si in timpul dietelor.

Surse de proteine sanatoase este si carnea de pui si cea de curcan. Carnea contine si o cantitate importanta de vitamina B si de zinc, ceea ce ajuta la prevenirea aparitiei bolilor de inima.

Lintea este iarasi usor de digerat, o sursa important de fibre, antioxidanti, vitamine (B1, B2, B3, B5, B6 si B9) si minerale (fosfor, fier, zinc si magneziu). Inclusa in alimentatie, lintea ajuta la prevenirea problemelor cardiovasculare, a colesterolului, dar are grija si de sanatatea sistemului nervos.

Acestea ar fi cateva exemple de ceea ce poti consuma pentru a avea un organism sanatos si totodata sa scapi de cateva kilograme in plus. Nu uita insa de acele manusi fitness de care ti-am zis mai devreme si pune-te pe facut miscare. Sportul nu trebuie sa lipseasca din rutina noastra, fiind un factor foarte important atunci cand vrem sa slabim.

Comments (1)

Leave a Reply

Adresa de email nu va fi transmisa in mod public. Required fields are marked *

*